Hårfunderingar

Jag älskar att tvätta håret när det är jättefettigt och smutsigt!
(Precis som att jag tycker att det är mycket roligare att städa när hela golvet är täckt med damtussar. Nöjet att se att man gör skillnad helt enkelt.)

Jag brukar tvätta mitt hår två gånger i veckan. Igår borde ha varit den ena gången, då hade det gått fyra dagar sen det sist blev tvättat och jag hade dessutom varit sjuk och legat rätt mycket och haft varmt och kallt om vartannat.. ja ni kan tänka er hur det såg ut. Men varmvattnet funkade inte!
Så jag tvättade det idag istället. Jättehärligt att få bort all skit.

Jag började fundera på att använda ricinolja för att stimulera hårväxten. Jag vill verkligen ha långt hår, och så är jag nyfiken på att se om det alls blir nåt resultat också. Är det någon som har testat det?


Problemet är bara att då måste jag köpa ett schampo, och även om jag tänker välja ett sls-fritt sådant så känns det lite tråkigt. Nästan som att ge upp lite.. Men jag tänker ändå fortsätta med allt det andra så kanske det jämnar ut sig.
Jag tänkte testa på Bodyshop's schampo (det var ungefär det enda i listan jag borde kunna hitta här i stan). Har någon annan testat dem?

bild

Kommentarer
Postat av: Lily

jag testade body shop balsam och så och det funkade inte alls för mig. Mitt hår blev smutsigt jättefort och det var krångligt att få ur. Men det kanske funkar bättre för dig :)



kram

2011-09-25 @ 11:32:21
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Linn

Jag har ett body shop rainforest schampoo. Jag har inte använt det sedan jag började med balsammetoden, men innan så tycker jag det fungerade helt okej. Det löddrade inte lika mycket som vanliga schampoon dock. Men det var ju inte dåligt, bara som ett schampo är ^^

Ricinolja har jag inte provat, men hört att det ska vara bra ^^

2011-09-26 @ 08:21:25
Blogg: http://imturningjapanese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: