Bra sagt i bilskolan

Jag var på teorilektion idag (bilskolan). Vi pratade om korsningar och läraren började berätta om skillnaderna mellan hur man beter sig när nån ska byta fil i den lilla staden jag bor nära, respektive i större städer som Helsingfors eller Tammerfors. I större städer är det många människor som, när de ser att nån snett framför dem ska byta till deras fil, saktar i och låter det bli en lucka så att personen slipper in (och det gör man då inte lika ofta i mindre städer).
Detta gör man för att (detta är enligt läraren) man i dessa städer har insett att allt blir mycket smidigare och lättare om man hjälper varandra, speciellt vid rusningstider. Och om man hjälper någon så vet man att om man själv är i samma situation så kan man lita på att någon hjälper en på motsvarande sätt.
Jag lovar att jag nästan började gråta när jag hörde det. Det är ju så rätt!
Okej, filbyten är ju kanske inte så känslosamma men jag tänker på saker som det diskuteras här i Finland, och säkert nästan överallt; hur blir det med portugalpaketet? Ska man ge pengar till Grekland?...
För mig är det ganska självklart. Om vi hjälper nu funkar allt bättre, och då kan vi lita på att någon hjälper oss då vi får problem. Det är egentligen inte så svårt. Jag tror vi skapar problemen själva, och övertygar andra om att just vi ska få ha det bra. Vi kan ju absolut inte offra oss, ha det lite obekvämt ett tag.

Kommentarer
Postat av: Lily

sv: tack ska du ha!!!! ^^



Haha det betyder ju att vi har samma typ av smak när det gäller vissa prylar ^^ tjoho!!



kram

2011-09-16 @ 21:42:48
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: hohoho jag inser att det kanske är lite knasigt att ha honung m.m. i bokhyllan men det funkar liksom inte att ha de i badrumsskåpet. Plus min mamma skulle få spader för hon förstår inte detta med no:poo så lika bra att hålla det väl "gömt" i bokhyllan ^^

Alltså jag har FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR många tidningar i min bokhylla men jag skulle inte kunna slänga en enda! ÄLSKAR tidningar!!!!!



kram

2011-09-16 @ 21:51:49
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: ack ack ack tvivlarna alltså. what to do about them? men vad skönt att din mamma ändå accepterar det hela ^^



Jag har inte berättat det för min mamma alls. Hon skulle inte förstå. Hon skulle typ gapa och skrika om slöseri med saker och ting. (skakar på huvudet) Hon vet inte ens att jag tvättar ansiktet med honung. Om hon visste, stackars mina öron ^^



Aaaw, tidningar med finfina idoler i gör alltid humöret lite bättre ^^



kram



2011-09-16 @ 22:00:01
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: håller med dig till fullo!!

du menar då intresset för no: poo då? eller var det något annat du menade?



kram

2011-09-16 @ 22:21:53
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: okej jag blev lite osäker där ^^



Sant! Alltså efter att jag har lärt mig om no:poo tror inte jag kommer att kunna använda tvål någonsin igen. I alla fall inte när jag duschar ^^ Tvättar händerna fortfarande med tvål dock ^^

Men vad är det för blandningar du använder i håret. Är nyfiken!



kram

2011-09-16 @ 22:31:25
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Kokorochan

svar: haha sant xD han flinar mest bara då :P fast jag gillar det x3



kramar<3

/kokorochan

2011-09-17 @ 00:14:07
Blogg: http://kokorochan.blogg.se/
Postat av: Lily

sv: Smt? Jag kan inte alla förkortningar än ^^ Hur var det med olivoljan i håret? Hjälpte det för torr hårbotten? Alltså havregryn i håret som torrschampoo funkar, men problemet är att jag inte kan få ur resterna i håret helt så det ser ut som mjäll och damm. Hur gjorde du??? Jag använde en tätt kam eller en svinborstliknade borste.



När jag duschar använder jag olivolja och socker. Jag blandar det och gör en kroppskrubb av den. Man blir ren och åh så len ^^ Hihihi ^^



kram

2011-09-17 @ 09:39:49
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: