Varför spelar det nån roll hur ens vänner ser ut?

Jag läste nyss ett inlägg på forumet på frida.se som gjorde mig väldigt upprörd.
Trådskrivaren berättade att hennes vänner var väldigt fina och allt sånt, men de såg inte bra ut. Detta var tydligen ett problem och personen ville ha tips på vad hon kunde göra åt detta (troligtvis ville hon ha förslag på vinkar man kunde ge för att dessa vänner skulle ändra på sig och bry sig mer om sitt yttre).
Det här är så idiotiskt att jag vill gråta. Själv kan jag inte ens tänka tanken att jag skulle bedöma mina vänners yttre egenskaper och få för mig att de inte duger. Varför skulle jag tänka på det?
Någon av de som kommenterade menade att om man är ett "snyggt" tjejgäng är det större chans att man lockar till sig killar. Men om det är viktigare att locka till sig killar (enbart pga sitt utseende) än att man har bra kompisar så känns det som om nåt har gått lite snett, eller hur?
Jag har nyligen insett det där med hur värdelös hela utseendefixeringen är. Varför ska man se bra ut egentligen? Hur min näsa ser ut, eller hur tjocka mina lår är, kommer inte att inverka på något jag vill göra i mitt liv sålänge jag inte själv tänker på det.
Istället för att lägga energi och pengar på att försöka förbättra vårt yttre kunde vi väl lägga det på att utveckla våra inre egenskaper istället!?

Kommentarer
Postat av: Lily

Vår värld är så himla ytlig så det inte är sant. Fyfan alltså!



kram

2011-10-17 @ 18:12:09
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Mari

Guh. Jag vill bara gråta över all denna utseendefixering.

Det hemska är att jag inte bara kan "strunta i den". Inte när det gäller andra, utan mig själv. Man borde ju egentligen inte bry sig, eftersom det är insidan som räknas, och ingen egentligen bryr sig om jag har feta lår eller inte. Mer än jag själv då förstås.



Det är så enkelt att säga att utseendet inte spelar någon roll, men ju mer jag tänker på det och försöker intala mig det, desto mer inser jag hur utseendefixerad jag själv är. Och det är seriöst inget annat än jobbigt. Kraven man sätter på sig själv är rent ut sagt omöjliga.



FÖRLÅT JAG VAR BARA TVUNGEN ATT SKRIVA AV MIIIIGGGG jag hoppas du inte tycker jag är konstigt nu eller något )))):

2011-10-17 @ 19:27:55
Blogg: http://ichigolove.blogspot.com/
Postat av: Linn

Du har så sjukt rätt! Håller med alla kommentarer ovanför också!



Ändrade Okuras namn också btw ^__^ att vi missade det ><

2011-10-17 @ 22:48:29
Blogg: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: G-Dragons

Jag håller med dig! (Y)

2011-10-18 @ 12:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: