Hasegawa Chiaki

Dag 02 - Meningen med mitt bloggnamn


För rätt många år sen, när jag tyckte att allt som hade med Japan att göra var häftigt, kom jag över nån sida på internet där man kunde ta reda på "sitt japanska namn". (Ni vet, man skriver in sitt namn och så kommer det fram ett random japanskt namn, inte svårare än så).
Då fick jag namnet Chiaki i förnamn och Hasegawa i efternamn.

Det här har hängt med, och jag brukar alltid använda det som användarnamn på olika webbsidor (med små variationer), och det har blivit lite som mitt internetalias. Det är därför mitt bloggnamn är xChiaki.

I verkligheten heter jag Heidi Lång (gå nu inte och börja stalka mig, jag är så rädd av mig).

För att lite bevisa att jag heter nåt med Chiaki på de flesta sidor så kommer här en liten liten lista (jag är inte inne på så många sidor). Ni kan ju ta och adda/följa om ni vill.


Chiaki94.livejournal.com
facebook.com/xChiaki
twitter.com/xxChiaki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: