Kameratips?

Jag har varit otroligt inaktiv. Jag har haft en del fysiska såväl som psykiska problem på sistone, och inte orkat eller hunnit med något.

Jag känner att jag måste engagera mig i något, liksom ha något att se fram emot. Så jag funderar på att köpa en kamera! En systemkamera av nåt slag, antagligen (även om jag inte riktigt vet vad det innebär). Jag har flera vänner som har såna kameror och det mycket roligare att fota med dem (det blir ju liksom bra bilder, fastän man inte ens koncentrerar sig!).

Då är ju problemet bara detta enorma hav av kameror hit och dit. Jag har ingen aning om vad jag ska ha.
Eller, I alla fall ska den ha hyfsad (användbar) videoinspelningsfunktion och så ska det gå bra att fota i mörker utan blixt. Sen behöver den ju inte kosta sådär grymt mycket heller.
Är det någon fotointresserad här som har förslag?

Kommentarer
Postat av: Linn

Va roligt att du vill köpa en kamera! :D

Om du är nybörjare så kan tex en canon 1100D vara bra, den är inte så dyr (ca3-4000 SEK). ^^

2011-12-14 @ 22:05:27
Blogg: http://wildsofmyheart.blogg.se/
Postat av: Linn

ja, det verkar vara en bra kamera. Dess möjligheter är ungefär de samma (ibland bättre) än på min gamla 450D som jag har nu. Och för det priset är det väldigt bra ^^

2011-12-14 @ 22:37:43
Blogg: http://wildsofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: