Underbara pojkband!

Under mina snart 18 år har jag hunnit lyssna på en hel del typiska pojkband.
Jag har märkt en sak som de alla, oavsett nationalitet, musikstil eller antal medlemmar, har gemensamt!

Det är det här:

Hur får man till denna scenpose då? Jo:
Ögonen ska vara helt eller delvis slutna. Satsa på att försök se sexig och koncentrerad ut på samma gång, som om du verkligen försöker lyssna på det du sjunger och som om du faktiskt sjöng om något viktigt. Försök se lite lidande ut emellanåt.
Handen som du inte håller mikrofonen i kan du ha på magen/bröstet eller bara ute i luften. Du kan knyta näven om du vill ge orden du sjunger lite extra slagkraft.


Jag vet faktiskt inte om detta fenomen förekommer bland andra typer av musiker, pojkband är det enda, med några undantag, jag nånsin lyssnat på och lyssnar på än idag. Det är en underbar genre.

Har ni märkt det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: