Bara en säsong, tack!

Jag såg nyss det sista avsnittet av den svenska serien Anno 1790 som visats på svt1 nu i höst.
Det är en typ av deckarserie som utspelar sig under slutet av 1700-talet (vilket man kanske förstår utgående från namnet) och i varje avsnitt kommer det upp ett fall (mord vanligtvis) som kvarterskommisarie Dåådh ska försöka lösa med hjälp från sin vän Freund (passande namn).
Det jag gillar mest med serien är det underbara språket! Jag älskar när man använder gamla svenska ord och det låter sådär sofistikerat och artigt.

(svts bild)

I alla fall så hoppas jag att det verkligen är slut nu! En del serier, och övriga program, är bara så väldigt uttjatade. Tänk Idol, som jag orkade se de första två åren. Eller House som jag älskade i början men bara inte orkar se längre, de har dragit hans elaka kommentarer för långt. Faktiskt så borde de flesta programmen sändas i bara en säsong.
Där tycker jag att de asiatiska dramerna är bra. De slutar efter 10-15 avsnitt, och då är de (oftast) slut. Visst vill man ofta ha mer om man gillar programmet, men på nåt sätt är det ändå bäst om det får sluta och ge utrymme för den egna fantasin.
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Cleopatra

Sv: hahaha jaa elrhur?!!

Omg det skulle jag med!! Jag skulle skrika "Är det reklam än?" här hemma haha xD



Och du, förresten kommer du ihåg när jag berättade att Jang Geun Suk skulle vara med i den koreanska ver. av You're my pet? ^^

Så att du vet finns den textad på eng i Dramacrazy :D:D:D jag kollar på den nu och jag dör, han är för snygg :D Fast det var ingen drama utan en film :(

2011-12-27 @ 22:16:22
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Lily

sv: eller hur! Jättejobbigt! Å de kläderna man gillar (om man hittar något) kostar alldeles för mycket så man inte har råd att köpa dom! :/



kram

2011-12-28 @ 20:40:00
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Eller hur! Känner precis samma sak! Jag blir nästan aldrig nöjd med de jag köper och alltid tycker ja att det kostat för mycket. Varför är kläder så himla dyra????????



kram

2011-12-28 @ 20:58:02
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: