Paus från fangirlingen

Jag har varit så pinsamt dålig på att blogga igen. Jag har känt mig rätt avskärmad från allt som har med fangirling att göra (Harry Potter är undantaget) i några veckar nu. Jag har knappt varit inloggad på Livejournal, där jag hittar all info, alls. Jag orkar bara inte bry mig om vad som händer i den där världen just nu.
Istället försöker jag bygga upp min självkänsla och satsa på skolan och livet. Det är nog den här bli-vuxen-fasen som spökar. Jag vill läsa på om utbildningar, fundera över mitt nästa sommarjobb, göra upp budgeter och bokföra min inköp. Inte sitta och titta på drama eller sitta och dregla över några nya scans.
Jag kommer inte att glömma bort att fangirla, visst kan det verka som en väldigt meninslös syssla men jag blir så himla glad av det. Jag skulle aldrig kunna sluta, inte i den här fasen av mitt liv!
Jag orkar bara inte med det just nu. Jag vill fokusera på "viktigare" saker.
Brukar ni känna så här nån gång? Hur länge brukar det hålla i sig?



En bild som egentligen inte har med mitt inlägg att göra, men jag tyckte det var lite roligt ändå XD
bild


Kommentarer
Postat av: Lily

Åh :( Hoppas du kommer tillbaka snart!



kram

2011-08-28 @ 17:37:51
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Mjo, men jag hoppas du kommer tillbaka snart med fangirlandet. Det som är så kuuuuuuuuuuuuuul! ^^

Ah, men jag förstår vad du menar :)



Det låter som en plan. En bra plan! Jag tycker att du kan köra på det ^^ Ser framemot det :)



kram

2011-08-28 @ 17:59:59
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: jaså? Vadå för blogg?

Jag förstår. Jag vill också kunna inspirera men det är svårt. Men försök du! Det tror jag att du kan!



kram

2011-08-28 @ 21:09:37
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Åh jag vet vem hon är! Jag följer hennes blogg! Hon är verkligen fantastiskt! Tack vare henne hittat jag sidan om no:poo som jag följer. Hon är inspirerande verkligen! Hon är inte rädd för att vara den hon är, vilket jag beundrar :) Om man bara vågade vara sig själv och inte tänkte så mycket på vad andra skulle tycka om en.



kram

2011-08-28 @ 21:19:05
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Ja! Har typ slängt alla mina produkter som innehåller en massa kemikalier och använder bara naturliga produkter. Tvättar mitt ansikte i honung och avslutar med äppelcidervinäger utspädd med vatten som ansiktsvatten och smörjer ansiktet med kokosolja ^^ Hihih. Kör på balsammetoden också och ocm-metoden ^^ HAHAHA.



Mm, jag med. Att tycka om mig själv och tycka att jag duger till. Samma här! Vi är alltför utseendefixerade, jag med, men jag försöker bättre mig :)



kram

2011-08-28 @ 21:44:41
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Anonym

sv: jag vet vad du menar. Och håller man på med no: poo så räcker pengarna längre!

Jag vet, jag med! Förut använde jag bara mascara och ibland lite concealer men nu använder jag primer,mascara,concealer och då och då bbcream och puder. Jag önskar att jag kunde återgå till bara mascara igen. Men pga av min akne så vill man ju gärna dölja det med concealer även fast jag vet att det inte är bra! Men jag använder smink som åtminstone innehåller minst 85% naturliga ämne så yay!

Men det är bra att du tänker på miljön och sånt, jag borde bli lite mer miljömedveten med plus inte oroa mig så mycket över hur jag ser ut. Man ska kunna älska sig själv och inte göra sig själv till sin värsta fiende. Inte sant? Men det är svårt ibland.



kram

2011-08-28 @ 21:59:41
Postat av: Lily

sv: för det första minnet är bra men kort. Vad tusan skrev jag till dig alldeles nyss? Jag skräms för mitt minne alltså. Kommer inte ihåg saker!



Men när jag ser på bilder på dig så ser jag inga mörka ringar! Men jag lider av det också. Det finns en blogg som skriver om olika typer av ringar under ögonen och vad man ska göra för att bli av med dom! Jag vet min typ och vad jag ska göra åt det MEN haha är lite lat för det ^^



Så sant som det är sagt! Praktiken är en helt annan femma. Det är så svårt, men det är bra att man åtminstone försöker. Jag var mycket mycket värre när jag var yngre. Vågade inte alls vara som jag ville, se ut som jag ville. Men det är mycket bättre nu men jag önskar att det kunde var ÄNNU bättre. Varför är det så svårt att våga vara sig själv i alla lägen? Varför är det så lätt att vara rädd?



kram

2011-08-28 @ 22:18:36
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: wow, mitt minne är verkligen kort!



Ah, jag ser. Jobbigt. Jadu sova för lite och ständigt vara täppt i näsan bidrar till mina mörka ringar, samt all koffein man får i sig. KIM SLUTA MED KAFFET BUMS! Om ändå om ändå! Hahaha trots jag vet att det är gift för min kropp plus att jag får så ont i magen av det så kan jag inte sluta dricka det för att det är så djävulskt gott! Men har tagit min sista kaffe för idag (intalar jag mig i alla fall) och kommer inte dricka kaffe om det inte innebär kalas eller så. HAHA!



Sant. Sen så kanske det är svårt att se sina goda sidor. Jag kan tycka det är svårt. Men vad är det med mig. Så himla deppig jag är! Men ja. Det skulle vara mycket bättre om man tänkte på sina goda sidor istället :)



kram

2011-08-28 @ 22:36:23
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Fast jag gillar bara kaffe med o'boy dock ^^ ahahhaha ^^ Men det är bra. Håll dig borta ifrån kaffe!



Det är bra, att du hittar bra saker med dig själv, men inte så bra med det dåliga. Tyvärr är jag den som är bara bra på att hitta en massa fel på mig än att hitta något bra och när jag väl hittar något som är bra med mig så kan jag inte hjälpa att jämföra mig med andra och bara, de är bättre än mig på det. DÅLIGT TANKEGÅNG!!!!

Jadu, man måste bannemej försöka hjärntvätta sig själv så man kan typ älska sig själv! Eller åtminstone tycka om sig själv :) Varför är det så svårt?

kram

2011-08-28 @ 22:49:16
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Sant! Det är så sant så! Speciellt när man mår som sämst ska man tänka på hur bra man egentligen är!



kram

2011-08-29 @ 08:45:22
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Linn

Sv. Det är det som är så bra med dessa tidningar för de täcker verkligen alla hårlängder (eller ja nästan). Det fanns även fler sidor i tidningen men jag ville inte spamma med jättemånga bilder. :)



Angående fangirling.. Det kommer och det går. Man slutar ju inte gilla tex ett visst band bara för att man inte slaviskt följer deras uppdateringar. Så gör som du vill, är intresset mindre nu för du har annat att fokusera på, fokusera på det andra då. :) Det är nog bara crazy-fangirls som kommer att tycka att du borde "ge mer till dina idoler". För mig går det alltid i perioder!!

2011-08-29 @ 09:10:36
Blogg: http://wildsofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: