Yasuko to Kenji/drama-lista (för min egen skull)

Jag kollade nyss klart dramat Yasuko to Kenji

Det handlar om Yasuko som blir uppfostrad av sin storebror Kenji, efter att deras föräldrar har dött.
Kenji behandlar Yasuko som ett barn, även om hon är 17 år, och har väldigt strikta regler.
De bråkar väldigt ofta men mar märker ändå slutligen hur mycket de älskar varandra.
Med i bilden finns också en del kärlekstrubbel och mycket annat.

Det är ett komedi-drama och innehåller mycket ljudeffekter och ett väldigt överdrivet skådesspeleri som gör dramat väldigt roligt.

Ändå så satt jag och grät flera gånger medan jag tittade.


Jag tycker det var roligt och sevärt ^^

 

 

 

Gosh jag har blivit en sån drama-addict. Jag kollar ju typ ett drama i veckan nu..
Förut var det ungefär ett i året, inte ens det.


Okej, det är inte många men...

Här är en lista på alla draman jag sett, bara så att jag själv ska komma ihåg:

Japanska:
1 Litre of Tears x2
Orthros no Inu x2
Koishite Akuma x2
Romes
Double (minidrama)
Yasuko to Kenji x2
Yamato Nadeshiko Shichi Henge x2
Kimi wa Petto x2
Battery
My Girl
Koizora
Uta no onii-san
Hidarime Tantei Eye + special
Hana Yori Dango x2
Hana Yori Dango2 x2
Mr Brain
My boss My hero
Ninkyou Helper
Gakko ja Oshierarenai
Scrap Teacher
Umareru
Ikemen desu ne
Nobuta wo produce
Inu o kau to iu koto
37-sai de isha ni natta boku
Risou no Musuko
Dark System

 

Taiwanesiska:
Hana Kimi
It started with a kiss


Koreanska:
You're beautiful

hmm vad ska jag titta på nu...?  xD

 

Vilka dramer har du sett?