Mopedolycka...

Igår kväll var jag med om en liten mopedolycka. Jag satt på som passagerare på min kompis moped, och hon körde.
Vi hade nästan bara hunnit starta då vi kom till en kurva. Vi ginade lite sådär som man gör i kurvor och då hade vi sån otur att en bil kom emot just i kurvan. Det är riktigt dålig sikt där så vi såg den inte förrän vi var bara några meter ifrån den. Vi saktade dock i lite och försökte svänga mot höger, bort från bilen men vi lyckades inte riktigt. Mopeden tog i nånstans vid bilens ena framlykta och plötsligt flög vi i luften en bit innan vi landade på marken några meter framåt.
Jag hade hållit i min kompis hela tiden och vi landade precis bredvid varandra. Jag kände bara några skrubbsår och några sår i vänstra handflatan då jag tog emot mej. Min kompis hade slagit i huvudet lite, men hade också bara skrubbsår. Bilisten stannade och kollade om vi var okej. Också en bilförare som kom efteråt stannade och kom ut för att hjälpa till. De ringde också efter ambulans.

Efter ett tag insåg jag att min kompis hade förlorat närminnet.
Hon mindes inget av olyckan, vart vi var på väg eller vad som hade hänt tidigare på dagen. Då blev jag lite rädd.

En ambulans kom ganska snabbt och efter den ännu brandbilar, polisbilar och en ambulans till. Med tanke på att det var en så liten väg och så mycket bilar måste det har sett ut som om nåt riktigt allvarligt hade hänt

Eftersom jag var den enda som riktigt visste vad som hade hänt var jag tvungen att svara på frågor och berätta om och om igen hur olyckan hade gått till.
Sen kördes vi båda in till sjukhuset, i varsin ambulans. Väl inne i ambulansen började det göra ont i axeln och handen, och just innan vi var framme märkte jag att det gjorde riktigt ont i armbågen.

Väl vid sjukhuset blev vi båda tagna in på en snabb undersökning och röntgen. Allt gick ganska fort och jag var riktigt orolig för min kompis del. Tänk om hon hade fått några allvarliga inre skador!

Men vi klarade oss riktigt bra. Jag kom hem med ett gips (fraktur i vänster hand) och min kompis hade bara skrubbsår och fortfarande lite närminnesförlust, men hon mår bättre idag (har tillockmed nyss åkt på en liten resa till umeå) så vi hade verkligen tur trots allt. Tänk så illa det kunde ha gått!

Det var en rätt bra erfarenhet, och jag kommer absolut vara försiktig när gipset är borttaget och jag kan börja köra min egen moped.

Nu ska jag njuta lite av min invaliditet och titta på lite drama~ ^__^



Kommentarer
Postat av: Hanna

SV: synd att du skade dig men jag är glad att det inte var något värre ^^ Hoppas din kompis snart mår bättre ^^



Jag håller med dig faktiskt. Det är bra att gå till sängs i tid, även om jag blir trött av skolan på vardagarna, men ibland kan det vara skönt att bara strunta i allt å gå till sängs tidigt ^^

2010-07-29 @ 20:48:18
Blogg: http://hanna001.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV: gud vad skönt det låter att sova vid typ 10/11 men synd att min kropp inte är trött den tiden xD

2010-07-29 @ 21:29:41
Blogg: http://hanna001.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV: Äsch orka välja det nu när man bara har 1 år kvar i skolan xD

2010-07-29 @ 23:03:23
Blogg: http://hanna001.blogg.se/
Postat av: Markus^^

ahh fyy vaad heemskt

stackare men du får ju tid att kolla på drama^^ kawaii bild i kommentars rutan Kawai"

__

2010-07-30 @ 12:28:08
Blogg: http://touchcream.blogg.se/
Postat av: Kokorochan

svar: ja de är klart ;) man får gå och shoppa tillsammans innan man börjar baka ^^ <3



kramar<3

/kokorochan

2010-07-30 @ 14:27:31
Blogg: http://kokorochan.blogg.se/
Postat av: ann

Tur att du inte skadade dig

2010-07-30 @ 14:47:08
Blogg: http://kawaiicute.bloggplatsen.se
Postat av: Lenica

Vilken tur att det gick bra :O

2010-08-03 @ 21:03:28
Blogg: http://lenicaakerlund.blogg.se/
Postat av: julia

åh gud vad läskigt! fyfan... ;o

jag och en kompis ramlade med cykel i en as brant nedförsbacke förut, och då skrapade jag upp halva ansiktet o kroppen, och fick också sån där minnesförlust. Usch...



Tur att ni klarade er så bra som ni gjorde!

2010-08-04 @ 21:31:04
Blogg: http://brunettjuliia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: