drama: Koizora

Jag tittade nyss klart dramat Koizora.


Ett drama om en pojke, Hiro, och en flicka, Mika, i min ålder (16) som blir kära i varandra. Allt verkar perfekt men så dyker Hiros ex upp och gör livet surt för Mika, och sen kommer den ena överraskningen efter den andra och det hela slutar rätt så sorgligt.

Jag tyckte om det faktum att det var så kort, bara sex avsnitt (det brukar vanligtvis vara runt tio). Missförstå mej inte; jag tyckte inte att det var dåligt, tvärtom! Men vissa dramer blir lite sega efter ungefär halva serien och det kan gå hela avsnitt utan att det riktigt händer nåt. I Koizora hände det saker hela tiden och det blev aldrig tråkigt.
Det är romantik i högsta grad och det är ett ganska typiskt drama. Faktiskt så förstod man ganska bra vad som skulle hända, vilket drar ner lite, men det var känslosamt och bra gjort!
Jag har grät som ett litet barn till nästan varenda avsnitt!

Kommentarer
Postat av: sofia

SV; Ja! :/



ÅH, Koizora! Fast än den är så kort så är den väldigt fin ^^ Grät som bara den när jag tittade filmen haha..

2010-08-02 @ 14:35:52
Blogg: http://sofiaholma.blogg.se/
Postat av: Lenica

Jag älskar den draman... Men som du sa, den var lite kort. Synd att han dör i slutet också :'(

2010-08-03 @ 21:00:27
Blogg: http://lenicaakerlund.blogg.se/
Postat av: Valeria

De finns film & drama! :D

2010-08-09 @ 16:43:08
Blogg: http://kiwistyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: